5 Temmuz 2015 Pazar

Diyarbakır surları Dünya Kültür Mirası olarak kabul edildi.

 Bugün kendimi çok mutlu hissediyorum. Uzun zamandır iyi bir haber alamamış olmanın verdiği kasvetli ortamın benim açımdan birden dağılmasına neden olan bir haber okudum. Görünürde benimle ilgisi yok ama bu şehre artık nasıl bağlandıysam bu haber beni çok mutlu etmeye yetti. Diyarbakır surları ve etrafındaki Hevsel Bahçeleri UNESCO tarafından Dünya Kültür Mirası listesine alındı. Haberi aşağıda okuyabilirsiniz. Yıllardır birçok kişinin bunu başarmak için uğraştığını biliyorum. Demek ki gerçekten uğraşılırsa, doğru şeyler yapılırsa oluyormuş. Surların bunu hak ettiğinden hiç şüphem yok zaten.
Ben çocukluğumdan beri gördüğüm için bana çok doğal gelen bu surların ne kadar önemli olduğunu başka yerlerde çok daha basit yapılara verilen değeri gördüğümde anlamıştım ama bunu dünyaya kabul ettirebilmek gerçekten büyük bir başarı. Bu arada bilmeyenler için söyleyeyim burada 5.5 km uzunluğunda ve 7-8m yüksekliğinde,16 kalesi ve 5 çıkış kapısı olan surlardan bahsediyoruz.
 
Emeği geçen herkese teşekkürler.  Bu şehir böyle şeyleri hak ediyor. Darısı yüzlerce yıllık diğer eserlerin başına.

http://www.radikal.com.tr/cevre/diyarbakir_surlari_ve_hevsel_bahceleri_unesco_listesinde-1391235

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder