8 Temmuz 2015 Çarşamba

Diyarbakır'da Alışveriş

Artık bütün AVM'lerde aynı mağazalar var. Hangi şehirdeki AVM'ye gidersem gideyim kendimi hep aynı şehirde sanıyorum. Bunun hem iyi, hem de kötü yanları var. Artık hangi şehirde olursanız olun aynı imkanlara sahip olabiliyorsunuz. Bir yandan da farklılıklar ortadan kalktığı için her yer birbirine benziyor. İyi mi kötü mü bilemedim açıkçası.

Diyarbakır'ın yakın çevrenin alışveriş merkezi olduğunu söylemek yanlış olmaz herhalde. Hafta sonları alışveriş merkezlerinde gördüğüm birçok kişi çevre il ve ilçelerden geliyor. Özellikle tayini bu bölgeye çıkan devlet memurları hafta sonlarını Diyarbakır'da geçirmeyi tercih ediyor. Bunda sayıları hızla artan alışveriş merkezlerinin de payı var tabii.

Ben alışveriş merkezinden artık hiç giyim eşyası almadığımı fark ettim. İnternet daha kullanışlı benim için. Elektronik, ev eşyası ve bir de marketler için gidiyorum AVM'lere. Bazen de canım sıkıldığı ve gezecek daha iyi bir yer olmadığı için. Özellikle yazın 40 derece üstündeki hava sıcaklığında dışarıda dolaşmak zaten imkansız burada. Bu yazımda alışveriş merkezlerini ya da kısaca AVM’leri biraz tanıtmak istiyorum. Bu arada bazılarını yakından görmek için tıklayın.

Ceylan Karavil Park AVM: Şu anda en büyük iki alışveriş merkezinden biri. Belli başlı tüm mağazalar var. Bir de sinema ve eğlence merkezi. Dev bir akvaryumu da var. Bu da bölgede bir ilk. Mado ve Starbucks da var. Starbucks burada tutmaz bence. Görebildiğim kadarıyla insanlar Mado, Kahve Diyarı, Gönül Kahvesi gibi yerleri tercih ediyor.

Adres: Peyas Mah. Urfa yolu üzeri Kayapınar / Diyarbakır
Ceylan Karavil Park: Tanıtım videosu için tıklayın. 

Forum DİYARBAKIR: Yeni açılan bu alışveriş merkezinde bana en çok hitap eden yer KOÇTAŞ oldu. Bir de Kahve Dünyası. Çikolataları çok güzel. Sanırım artık ikinci en büyük AVM Forum. Elazığ yolu üzerinde.
Forum Diyarbakır


Ninova Park AVM: Burası da gözde bir AVM. Öncelikle Ninova ne demek diye araştırdım. Vikipedia'ya göre " Dicle Nehri'nin batı kıyısında bulunan ve bir dönem Asur Devleti'ne başkentliğini yapan bir eskiçağ kenti. Modern Musul şehrinin hemen yanında bulunur."





Ninova park AVM


Mega Center: Artık küçük bir AVM burası. Migros, LC Waikiki, İpekyol, Boyner, Kiğılı, Ceylan, Teknosa, Hotiç gibi mağazaları bulabileceğiniz bir AVM. (+Sinema salonları). Adres: Urfa Yolu 1. Km. Emek C. Kavşağı DİYARBAKIR

N City (Babil) AVM: Carrefour, TEKZEN, Mudo, Altınbaş, Kimlik, Kiğılı, Gold, , Mavi, Collezione, Ceylan, Sarar, İmza, Yeşil ve daha birçok mağazayı burada bulabilirsiniz.  (+Sinema salonları). Ama burayı pek sevdiğimi söyleyemem. 
Adres: Turgut Özal Bulvarı No:1 DİYARBAKIR

Selahaddin-i Eyyubi Çarşısı: Diyarbakır’da eski şehir merkezinde bulunan bu yer altı çarşısında ayakkabı, tesettür kıyafetleri ve jean pantolonları bulabilirsiniz. Açıkçası çoktandır oraya gitmedim. Son durumunu bilmiyorum.

Açık havada dolaşmayı seviyorsanız Ofis semtinde Ekinciler caddesi de iyi bir seçenek olabilir. Burada LCW, Defacto, Rodi Mood, Koton, Flo, Sarar, Avva gibi birçok mağazanın yanı sıra kırtasiyeler, bilgisayar malzemeleri bulabilirsiniz. Diyarbakır'a Doğunun Paris'i denir ya buraya da bir nevi Diyarbakır'ın Şanzelizesi (Champs-Élysées) de denebilir. Bir arka sokakta NT, Gençlik Kırtasiye gibi Diyarbakır'ın en büyük kırtasiyelerini bulabilirsiniz. Fotokopici arıyorsanız aradığınız yer yine burası.

Bu yazımda modern alışveriş yerlerini anlattım ama tercihiniz eski Diyarbakır'ın tarihi yerlerinde alışveriş yapmaksa lütfen buraya tıklayın. 


1 yorum:

  1. Diyarbakır da gerçekten çok alışveriş merkezi var. Bir çoğuna gittim. Ne kadar kalabalık..Özellikle Mega center. Ceylan da fena değil. Ama Forum , coğrafik özellikte dolayı İzmir gibi açık alanda olmadığı için, diğer AVMlerden farklı değil.
    Sevgiler

    YanıtlaSil